Μείωση όλων των υφισταμένων προστίμων για παραβάσεις τού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) μέχρι και 40% φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Συγκοινωνιών. Από τη μείωση όμως εξαιρούνται τα πρόστιμα για την οδήγηση υπό την επήρρεια αλκοόλ, για την παράνομη προσπέραση, την παραβίαση του κόκκινου σήματος και του σήματος stop.

Επιπλέον, το τελικό κόστος για τον παραβάτη μπορεί -παρά την εξαγγελόμενη μείωση- να αυξάνεται και περισσότερο από το σημερινό, αφού τα πρόστιμα θα επιβάλλονται με συνυπολογισμό εισοδηματικών κριτηρίων. Μια παράβαση δηλαδή, η ίδια, δεν θα κοστίζει το ίδιο σε κάποιον με ετήσιο εισόδημα π.χ 6000 ευρώ και σε κάποιον με αντίστοιχο π.χ 50.000.

Το σκεπτικό γι’ αυτό βασίζεται στο ότι το οικονομικό κόστος δεν βαρύνει το ίδιο τους δύο ανθρώπους, άρα δεν συντελεί το ίδιο στην κατανόηση της παράβασης, στη μετάνοια και στη διόρθωση της οδηγικής συμπεριφοράς των δύο. Επ’ αυτού εκκρεμούν διευκρινίσεις από το υπουργείο.

Χρήση κινητού χωρίς ακουστικά, μη χρήση ζώνης στο αυτοκίνητο και κράνους στη μοτοσυκλέττα, παρεμπόδιση διαβάσεων για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, εκτόξευση τσιγάρου εκτός οχήματος κ.ά θα συνεπάγονται δίμηνη αφαίρεση διπλώματος και άδειας οχήματος.

Η επανάληψη τέτοιων παραβάσεων θα οδηγεί σε τετράμηνη αφαίρεση διπλώματος και νέες εξετάσεις για την ανάκτησή του.

«Γουρούνες»: Εκτός δημοσίων δρόμων

Το νέο νομοσχέδιο καταργεί την κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοσυκλεττών («γουρουνών») σε δημόσιο δρόμο, περιορίζει τη διάθεση πινακίδων κρατικών αυτοκινήτων, αυξάνει το όριο σε κατοικημένες περιοχές από τα πενήντα στα εβδομήντα χιλιόμετρα ανά ώρα και στα εκατόν πενήντα στους αυτοκινητόδρομους.

Τέλος, το υπουργείο Συγκοινωνιών καθιερώνει τηλεφωνική και ιντερνετική βάση για καταγγελίες σχετικές με θέματα ΚΟΚ και εφαρμογής του.