Απομακρύνεται κατά τα φαινόμενα και προς το παρόν η σύνδεση Σύρου και Ραφήνας με ταχύπλοο οχηματαγωγό, καθώς και ένα πρωϊνό δρομολόγιο από Μύκονο προς Τήνο, Σύρο και Ραφήνα.

Ένα τέτοιο σχέδιο ολοκληρώθηκε επί χάρτου και (θεωρητικά) βρέθηκε μια ανάσα από την υλοποίησή του, όπως προέκυπτε από διαβουλεύσεις στη Σύρο και από τις δεσμεύσεις που έχουν ανταλλάξει για το θέμα οι ενδιαφερόμενες πλευρές.

Η γραμμή Σύρου-Ραφήνας, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπήρχαν προ ημερών, θα δοκιμαζόταν επί ένα μήνα (τον Οκτώβριο) ώστε να φανεί κατά πόσο θα ήταν βιώσιμη για τρεις ή τέσσερεις μήνες.

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών όμως γνωματεύει να συνεχισθεί το υφιστάμενο δρομολόγιο του ταχυπλόου, το οποίο δεν περιλαμβάνει τη Σύρο.

Προσδοκίες από τη mega-σύσκεψη

Προς απάντηση μένει το να υλοποιηθεί το δεύτερο θεωρητικό ενδεχόμενο του σχεδίου, η καθιέρωση χειμωνιάτικου δρομολογίου συμβατικού πλοίου από Ραφήνα ή έστω από Πειραιά.

Προσώρας, η Σύρος μένει ακάλυπτη τον χειμώνα, όπως άλλωστε και οι πολίτες των γειτονικών νησιών, όπως η Τήνος, που υποχρεώνονται καθημερινά να τρέχουν στην πρωτεύουσα του νομού για μια σειρά από κρίσιμα θέματα (υγείας, γραφειοκρατικά, οικονομικά και πολλά άλλα).

Τούτων δοθέντων, τις προσδοκίες στα νησιά τής περιοχής συντηρεί μόνο η ευρύτατη, μεγάλη σύσκεψη αυτοδιοικητικών παραγόντων, επιμελητηρίων, κλαδικών οργανώσεων, πολιτικών και κυβερνητικών φορέων, την οποία προγραμματίζει ο δήμος Σύρου σε περίπου ένα μήνα.