Σχεδόν δυόμιση εκατομμύρια άνθρωποι διακινήθηκαν κατά το θερινό τρίμηνο από τον Πειραιά, το Λαύριο και από τη Ραφήνα προς τα νησιά, ενώ οι ταξιδιώτες ήταν περισσότεροι και από τα τρία λιμάνια. Από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες διακινήθηκαν πεντακόσιες και παραπάνω χιλιάδες επιβάτες – περί τις πενήντα χιλιάδες περισσότεροι από το 2016.

Σ’ αυτούς τους αριθμούς κατατείνουν τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει λιμεναρχεία και ακτοπλοϊκές εταιρίες αλλά οι εκπρόσωποι των τελευταίων υποστηρίζουν ότι δεν επαληθεύεται αύξηση επιβατών παρά μόνο στις αναχωρήσεις από τα κεντρικά λιμάνια. Όπως αφήνουν μάλιστα να εννοηθεί, και ο τζίρος τής σαιζόν δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί αισθητά από τον περυσινό.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2015 η κίνηση από τη Ραφήνα μειωνόταν αισθητά από το 2009. Την περυσινή χρονιά σημειώθηκε μικρή αναστροφή και φέτος η αυξητική τάση ήταν σαφής. Μένει βεβαίως να αποτιμηθεί αν το τελικό οικονομικό όφελος είναι αναλόγως ουσιαστικό.

Ωστόσο, έχει τη σημασία του το ότι καταγράφεται αύξηση εργασιών παρά τις νέες συνθήκες στις γραμμές των Κυκλάδων και τον συχνά… ανορθόδοξο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιριών. Πέραν αυτού όμως όλοι αναγνωρίζουν την ανάγκη για νέο και καλύτερο προϊόν.

XRTC: Να βελτιωθούν οι λιμενικές υποδομές

Η ανάγκη αυτή δείχνει ανυπέρβλητη όσο και αν η ακτοπλοία δείχνει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, παρά την πολυετή μείωση της επιβατικής κίνησης, παρά τον περιορισμό στην κίνηση κεφαλαίων και παρά την έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων.

Αυτό πιστοποιείται και από την έρευνα που παρουσίασε πρόσφατα η ειδικευμένη εταιρία συμβούλων XRTC παρόντων των ακτοπλόων, τα «τζαρτζαρίσματα» μεταξύ των οποίων χαρακτήρισαν το φετινό καλοκαίρι.

Κατά την XRTC, επιβάλλεται και αναδιοργάνωση και βελτίωση των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα, οι οποίες μπορούν δυνητικά να δημιουργήσουν πεδίο για παραγωγικές επενδύσεις στην ακτοπλοία.

Τέλος, η εταιρία επισημαίνει στη μελέτη της το ότι μια και μόνον τράπεζα θα εξακολουθεί κατά τα φαινόμενα να είναι ρυθμιστικός παράγοντας της αγοράς, όντας αμέσως ή εμμέσως κύριος μέτοχος ή χρηματοδότης σε τρεις από τις τέσσερεις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρίες…