Αφιερωμένη στα εκατόν πενήντα χρόνια από την ίδρυση της καναδικής ομοσπονδίας και στα εβδομήντα πέντε από την εγκαθίδρυση διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Καναδά είναι η εικαστική έκθεση «Ανοιχτοί Ορίζοντες», η οποία εγκαινιάσθηκε στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού (Ι.Τη.Π).

Οι διοργανωτές τής έκθεσης αναφέρουν πως οι σημαντικοί εικαστικοί στη σύγχρονη καναδική σκηνή  Άλλισον Γκλεν, Κολίν Έσλιν και Ρον Μόππεττ  παρουσιάζουν έργα μέσα από τα οποία υπερβαίνουν όρια και ιεραρχήσεις στο πεδίο τής Τέχνης. Μέσω των έργων ασχολούνται με το αχανές καναδικό τοπίο και αναμετρώνται με προκλήσεις που υπάρχουν στο Αιγαίο.

Επιμελήτρια της έκθεσης που λειτουργήσει στο Ι.Τη.Π μέχρι τις 20 Αυγούστου είναι η δρ. Κατερίνα Πιζάνια (φωτό δεξιά). Επέλεξε την Τήνο για την έκθεση επειδή απ’ αυτήν προήλθαν μείζονες καλλιτέχνες – «πατέρες» τής ζωγραφικής και της γλυπτικής και, κατά δεύτερον, επειδή η πορεία τού νησιού «βυθίζεται» μέχρι τους Νεολιθικούς χρόνους, συσχετίζεται με τον Ποσειδώνα και τον Αίολο, με τη Δήμητρα και τον Διόνυσο.

Η κυρία Πιζάνια εντάσσει στα σύγχρονα σημεία αναφοράς για την Τήνο το Αρχαιολογικό Μουσείο του, το μουσείο Μαρμαροτεχνίας και το μουσείο Τσόκλη. Πρωτίστως όμως τονίζει την παρέμβαση μεγάλων τηνίων γλυπτών και ζωγράφων ως δασκάλων τής τέχνης τους στα πολιτιστικά κέντρα τής εποχής στην Ευρώπη, στην Ελλάδα μετά από την απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό, καθώς και τον ρόλο τους στην ίδρυση των σχολών Καλών Τεχνών.

Η ματιά των καλλιτεχνών

Ο Μόππεττ (έργο αριστερά) συνδυάζει χρώματα, υλικά και αντικείμενα, συχνά επηρρεασμένα από την pop κουλτούρα, προκαλώντας τους θεατές με αποτυπώσεις από τη διαδρομή και τα ταξίδια του, από την ιστορία τής Τέχνης και από γεγονότα που κυριάρχησαν στην επικαιρότητα.

Η Έσλιν (έργο δεξιά) δημιουργεί αφηρημένα μοτίβα με απομεινάρια υφασμάτων, τα οποία επεξεργάζεται με βάση την έμπνευσή της. Συνδυάζει χώρους, χρώματα και φόρμες και πυροδοτεί αφηγήσεις για την αισθητική και τη χειρωνακτική εργασία.

Η Γκλεν (έργο αριστερά) προσηλώνεται σε θέματα συναφή με την καταστροφή τού περιβάλλοντος ή εμπνευσμένα απ’ αυτήν. Κάνει παραστατική ζωγραφική, αποθέτει το χρώμα στον πίνακα με τον τρόπο της ζωγραφικής τοπίου και συχνά απεικονίζει ερείπια τοπίων για ενεργοποιήσει τη συνείδηση των θεατών γύρω από την οικολογική κρίση.