Πληθύνονται οι ματιές των δημιουργών πάνω στην «Οδύσεια» τού Καζαντζάκη τις οποίες το Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) συγκεντρώνει και προωθεί προς το ευρύτερο κοινό για την κατανόηση του μείζονος έπους τής νεοελληνικής γραμματείας.

Απόψε θα προβληθεί στο μουσείο Μαρμαροτεχνίας το ντοκυμανταίρ  «33.333» σε σενάριο-σκηνοθεσία Μένιου Καραγιάννη, o οποίος κάνει λόγο για μια εμβάθυνση στο καζαντζακικό έργο το οποίο αναπλάθει την ομηρική αναζήτηση της πρότυπης «Οδύσσειας».

Κατά τον Καραγιάννη, το ντοκυμανταίρ είναι μια απόπειρά του να κωδικοποιήσει φιλοσοφικές-φιλολογικές-υπαρξιακές και ψυχολογικές προσεγγίσεις προς το έπος. Αυτές οι προσεγγίσεις μπορεί -υπό προϋποθέσεις- να αλλάξουν την ψυχή τού αναγνώστη τού βιβλίου και του θεατή τού ντοκυμανταίρ, υποστηρίζει ο σκηνοθέτης.

Τροφή για σκέψη και στην Τήνο

Το μοντάζ έχει κάνει ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος, τη μουσική  επιμέλεια ο Γιώργος Κατσάνος, ενώ ο Καραγιάννης υπογράφει και τη διεύθυνση φωτογραφίας.

Το έργο τού Καζαντζάκη έχει 33.333 στίχους και αφηγείται ταξίδια του Οδυσσέα που -λογοτεχνική αδεία- ακολούθησαν την επιστροφή του στην Ιθάκη και κατέληξαν στη μετάβασή του στον παγωμένο νότο τής γης όπου και πεθαίνει.

Ανάλογη θεματική, παρεμπιπτόντως, υπηρετεί και η εν λειτουργία έκθεση χαρακτικής τού Χρήστου Σανταμούρη στην αίθουσα του μουσείου.

Κατά το σενάριο του Καραγιάννη, η «Οδύσεια» μεταφράζεται στα σουηδικά από ένα σουηδό που βρίσκει το κουράγιο να μάθει ελληνικά σε ηλικία εκατόν δύο ετών.

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται στη Σουηδία, στην Αμερική, στην Κρήτη, στην Αθήνα, τώρα και στην Τήνο ως τροφή για σκέψη και αναζήτηση. Η είσοδος στο μουσείο Μαρμαροτεχνίας για την παρακολούθηση του ντοκυμανταίρ την ερχόμενη Πέμπτη θα είναι ελεύθερη.