Το λιμάνι τής Ραφήνας δεν θα πωληθεί σε ιδιώτες προς εκμετάλλευσή του αλλά -κατά τον κυβερνητικό σχεδιασμό- ο οργανισμός του «θα εκχωρήσει δραστηριότητες σε (σσ. ιδιωτικές) εταιρίες υψηλής εξειδίκευσης…που θα γίνουν εργαλείο» για την περαιτέρω αξιοποίηση του λιμανιού.

Η Ραφήνα είναι ένα από τα δέκα λιμάνια που έχουν απομείνει στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας τού Δημοσίου, το γνωστό ΤΑΙΠΕΔ, μετά από την πώληση των αντιστοίχων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Αιτιολογώντας τον προσανατολισμό προς την εκχώρηση δραστηριοτήτων αντί προς την πώληση των λιμανιών, ο γενικός γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής-Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης δήλωσε πως «αυτό είναι το βασικό μοντέλο στην ΕΕ».

Ο κ.Λαμπρίδης δεν εξήγησε γιατί δεν επελέγη το ίδιο μοντέλο και για Θεσσαλονίκη-Πειραιά αλλά τόνισε πως «αυτό εξασφαλίζει επενδύσεις από αξιόπιστους επενδυτές…από εταιρείες υψηλής εξειδίκευσης με κεφάλαια και τεχνογνωσία, γνώση της αγοράς και με αποτελεσματικές στρατηγικές για την προσέλκυση φορτίων και επιβατών».