Ολοκληρώνεται η έκθεση φωτογραφίας τής Ραμπέλλας Γρε – Χατζή υπό τον τίτλο «Υγρές Συμφωνίες», σε αίθουσα του μουσείου Μαρμαροτεχνίας στον Πύργο. Στον πυρήνα τής δουλειάς τής φωτογράφου είναι το νερό, τόσο ως βασικό δεδομένο τής εικόνας που καταγράφει όσο και ως «φίλτρο» στον φακό της για να διαθλά ό,τι εγκλωβίζει στο κάδρο.

Η καλλιτέχνις συνέλεγε το υλικό της επί οκτώ χρόνια στην Τήνο, την Άνδρο, την Κρήτη και στην Αιθιοπία. Προηγουμένως είχε στραφεί στην πέτρα και για το focus στο νερό λέει: «Από τα πανάρχαια χρόνια το νερό είναι διαρκές σύμβολο ζωής, αντικείμενο λατρείας…αρχέγονο κομμάτι τής ανθρώπινης ύπαρξης…Μας παρακινεί να αφουγκραστούμε, να αναλογιστούμε, να ταξιδέψουμε».

Μιλώντας στη vista η κυρία Γρε «ομολογεί» ότι από τότε που άρχισε να φωτογραφίζει συνειδητά «βλέπει διαφορετικά τα πράγματα. Βλέπει όσα δεν πρόσεχε προηγουμένως και, έτσι, συνήθισε να αναζητεί το κρυμμένο πίσω από την εικόνα».

Η φωτογράφος γεννήθηκε και ζει στην Τήνο. Πήγε στο σχολείο των Ουρσουλινών στα Λουτρά. Οι εικόνες και τα παιχνίδια που πρωτοείδε εκεί εξήψαν τη φαντασία της. Με το πέρασμα των χρόνων στράφηκε στην Τέχνη και πολύ νεαρή την κέρδισε η συγγραφή. Στην αγάπη αυτή επανέρχεται σήμερα με ένα τρόπο, ασκούμενη στη δημιουργική γραφή.

Και παραμένει αφοσιωμένη στη φωτογραφία μετά από δυο δεκαετίες. Έχει μετάσχει σε αρκετές ομαδικές και ατομικές  εκθέσεις. Λέει πως δεν φοβάται να εκτίθεται: «Μετά από τις πρώτες παρουσιάσεις άρχισα να βελτιώνομαι, επειδή μελετούσα τους πιο καλούς από μένα. Έκανα άσκηση με όσα τους έκαναν καλύτερους».

Η Γρε θεωρεί πως η καλλιτεχνική δραστηριότητα είναι ευεργετική για την Τήνο, επειδή μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να «δουν» μέσα τους και να ασχοληθούν με την Τέχνη ως διαφυγή από τους περιορισμούς τού επαρχιακού περιβάλλοντος. Το τηνιακό περιβάλλον όμως και η ενέργειά του είναι βασικές πηγές έμπνευσής της όπως η ίδια τονίζει.

Χαρά τής δίνουν πολλά και ένα απ’ αυτά είναι το ότι η αφοσίωση και η δουλειά της ενέπνευσαν τα δικά της και άλλα παιδιά στην Τήνο για ν’ ασχοληθούν με τη φωτογραφία.